donderdag 7 januari 2016

Temperatuur deken

Het nieuwe jaar is begonnen dus een nieuw haak project. En wat voor een echt een super leuke, namelijk een temperatuur deken. Temperatuur deken zul je denken hoe dan.  Waar start je mee. Met het uit zoeken van de kleurtjes en dan naar aanleiding daarvan de temperatuur per kleur ik heb het zo gedaan 


Dit zijn de kleurtjes waar ik mee gaan werken het worden granny's  binnen kant de temperatuur van die dag buiten kant grijs. Dit wordt de volgorden 

-5/0 glitter wit 
0/4 donker blauw 
4/8 donker paars 
8/12 donker mint groen 
12/16 roze 
16/20 mint groen
20/24 lila 
24/28 glitter blauw 
28/30 geel
30/35 rood

En dan is het dus afwachten welke tempratuur het is welke kleur ik ga gebruiken. Dit jaar heeft 366 dagen (schrikkel jaar ) 
En om er een deken van te haken heb ik 368 granny's nodig 
Deze zijn 8 cm en er komen er 16 in de breedte en 23 in de lengte x 16 . Dan  wordt de deken ongeveer 128 breed en 194 lang. Misschien  dat ik er nog een rand om heen haak. Maar dat zien we dan wel aan het einde van het jaar. Helemaal zin in nu nog lekker veel verschillende dagen aan temperatuur 


Voor oud en nieuw heb ik een extra Granny gehaakt.
En deze met glitter crème gedaan. Koningsdag wil ik oranje gaan doen lekker koningsgezind 
Misschien wel dat ik met kerst en Sinterklaas ook wat speciaals wil gaan doen

Ik heb er zin in 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter vindt ik gezellig